Open brief aan de nieuwe Tweede Kamer

Interview Emma Beaujon over de Open brief aan de nieuwe Tweede Kamer: "Iedereen zet zich dagelijks in voor het geven van liefdevolle zorg en het creëren van zinvolle dagbesteding. Wij doen alles wat mogelijk is dat met de huidige middelen en voorwaarden te realiseren." Wij hopen dat partijen hun beloftes nakomen.

VVT-organisaties schrijven nieuwe Tweede Kamer

De vereniging van instellingen voor verpleging en verzorging in Utrecht, bestaande uit 23 organisaties, roept de nieuwe Tweede Kamerleden op zich in te zetten voor de kwaliteit van zorg in verpleeghuizen. De open brief is vandaag gepubliceerd.

Beloftes nakomen

Emma Beaujon, bestuurder van zorgorganisatie Lyvore in Soest: "In verkiezingstijd zijn er veel mooie woorden gesproken. Wij hopen dat partijen hun beloftes nakomen. Dat betekent: meer middelen naar de ouderenzorg. Maar vooral ook de belofte om het systeem te veranderen en de lastendruk te verminderen."

Lastendruk

De administratieve lastendruk neemt jaar op jaar toe. Ook het nieuwe kwaliteitskader zal gepaard gaan met nieuwe toetsen en kwaliteitsinstrumenten en meer Inspectiebezoeken, zo vrezen de instellingen. Beaujon: "Houd op met alles te willen meten. Bouw het af. Laat het systeem functioneren op basis van vertrouwen en niet op basis van risicomijding."

Kwaliteit van leven

In hun brief vragen de instellingen om steun bij het 'niet aan de regels houden'. Ze laten ook weten zich zelf volledig in te zetten voor de kwaliteit van leven van de ouderen in verpleeghuizen: "Iedereen die betrokken is bij de verpleeghuiszorg aan onze bewoners, medewerkers, vrijwilligers en mantelzorgers, zet zich dagelijks in voor het geven van liefdevolle zorg en het creëren van een zinvolle dagbesteding. Wij doen alles wat mogelijk is om dat met de huidige middelen en voorwaarden te realiseren."

Voor meer informatie:
Website Zorgvisie

Alle studenten WijkLeerbedrijf over naar tweede leerjaar

Studenten van het WijkLeerbedrijf sluiten het eerste leerjaar met een positief resultaat af.

Opening De Tuin van De Plataan

Na maanden hard werken, veel plezier, betrokken buurtgenoten en dankbare cliënten, opent De Tuin van De Plataan officieel haar deuren op 12 juli!