Waar te beginnen?

Als u zorg gaat regelen, voor uzelf of voor iemand in uw naaste omgeving, weet u waarschijnlijk niet meteen waar u moet beginnen. De medewerkers van de afdeling Cliëntadvies luisteren graag naar u, zodat u even op adem kunt komen. We realiseren ons maar al te goed dat zo'n omschakeling vaak een heftige stap is en regelmatig gepaard gaat met emoties.

Waar te beginnen?

Als u zorg gaat regelen, voor uzelf of voor iemand in uw naaste omgeving, weet u waarschijnlijk niet meteen waar u moet beginnen. Onze medewerkers van de afdeling Cliëntadvies willen graag naar u luisteren, zodat u even op adem kunt komen. We realiseren ons maar al te goed dat zo'n omschakeling vaak een heftige stap is en regelmatig gepaard gaat met emoties.

Om voor Wonen met zorg of voor andere vormen van zorg in aanmerking te komen, heeft u een indicatie nodig. Deze zorgindicatie of doorverwijzing geeft aan hoeveel zorg u kunt krijgen en in welke vorm. Een deskundige onderzoekt welke hulp of zorg u precies nodig heeft en voor welke periode. De uitslag van zo'n onderzoek heet een indicatie, een doorverwijzing of een beschikking. De zorgindicatie kunt u zelf aanvragen bij het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ), maar onze cliëntadviseurs denken hier ook graag in mee. Zij kunnen u begeleiden de eerste stappen te zetten die nodig zijn zo'n zorgindicatie aan te vragen.

Vragen stellen

Voor het regelen van zorg is een gesprek met de cliëntadviseurs van Lyvore een prima startpunt. U kunt hen algemene én heel concrete vragen stellen. Soms is het fijn als er al een beetje voorwerk is gedaan. Om u een indruk te geven wanneer we u kunnen begeleiden, vindt u verderop op deze pagina een aantal voorbeelden gegeven.

Tussendoor heb ik even tijd voor mezelf.

Ik vind het heerlijk om gebroken diensten te werken, vooral de ochtend- en avonddienst. Want tussendoor heb je gewoon even tijd om de boodschappen te gaan doen of om lekker zelf je kinderen van school te halen. En als je moe bent, dan kun je lekker een middagdutje gaan doen!

Brigit
Verzorgende
20193583 Middelen Campagne Omdenken Okt19 Facebook 1200X1200px7

Veelgestelde vragen

Als u met deze vraag worstelt, dan kunt u het beste contact opnemen met uw huisarts; vervolgens kan uw huisarts, indien wenselijk, u doorverwijzen naar een deskundige bij Lyvore.

Als u herstellende bent van een opname, kan het voorkomen dat u tijdelijk ondersteuning en zorg nodig heeft. In zo’n situatie kunt u contact opnemen met de wijkverpleegkundige van uw wijk.

Direct contact met de wijkverpleegkundige:

  • Amersfoort (06) 5159 5497
  • Baarn (06) 1048 5413
  • Soest (06) 1248 0653
  • Soesterberg (06) 5193 9583

Wilt u informatie op een tijdstip waarop de wijkverpleegkundige niet direct bereikbaar is? Dan kunt u het contactformulier invullen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om een passende afspraak te maken.

Lyvore stelt u graag in staat in een veilige en inspirerende omgeving te herstellen. Uiteraard onder deskundige begeleiding. Onze locaties voor geriatrische revalidatie zijn onderdeel van het Geriatrisch Revalidatiecentrum Midden Nederland (GRMN). 

Heeft u behoefte aan meer informatie?
Neem dan gerust contact op met het GRMN Opnamebureau via (088) 513 17 17 of opnamebureau@GRMN.nl. Het opnamebureau is bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur. Daarnaast kunt u hier aanvullende informatie vinden.

Soms kan een nieuwe dag een hele uitdaging zijn. Dit ervaart u bijvoorbeeld als uw moeder te maken krijgt met (beginnende) dementie of lichamelijke beperkingen. Bij de ontmoetingscentra van Lyvore dragen we op een inventieve en enthousiaste manier bij aan de invulling van uw dag.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

  • Het Ontmoetingscentrum Amersfoort, (033) 460 05 44
  • Het Ontmoetingscentrum Baarn, (06) 222 943 71
  • Het Ontmoetingscentrum Soest, (06) 300 019 53

Wanneer uw vader ouder wordt, is het in sommige gevallen niet langer mogelijk thuis te blijven wonen. Lyvore denkt mee over de wensen van uw vader en over de keuzes. Daar betrekken we ook mensen bij die belangrijk voor hen zijn; dat kan de partner zijn, en bijvoorbeeld ook u, vanuit uw rol als kind, maar eventueel ook buren en vrienden.

Neem contact op met onze cliëntadviseurs voor advies, zij denken graag met u mee (088) 356 00 88 of clientadvies@lyvore.nl.

Bij Lyvore kennen we als geen ander de weg op het gebied van ouderenzorg en dementie. Daarbij bieden we niet alleen zorg, begeleiding en behandeling. We geven de cliënt en de mensen om hen heen ook de informatie die nodig is om zo goed mogelijk om te gaan met de situaties en ontwikkelingen die zich voordoen.

Onze collega’s van cliëntadvies denken graag mee over de situatie van buurvrouw (088) 356 00 88 of clientadvies@lyvore.nl.

Wilt u bij ons komen wonen? Soms is er niet direct plaats voor u en wordt u tijdelijk op een wachtlijst geplaatst. De wachttijden verschillen per locatie.

We raden u aan om altijd eerst contact op te nemen met onze cliëntadviseurs via (088) 356 00 88 of clientadvies@lyvore.nl.

Hier vindt u een overzicht van de actuele wachttijden.