Veelgestelde vragen

Het zoeken naar en aanvragen van de juiste zorg kan een enorme zoektocht zijn. De informatie die hierbij relevant is, hebben we getracht zo goed mogelijk weer te geven. Het kan zijn dat u nog vragen heeft, bekijk dan hieronder de meest gestelde vragen. Misschien staat uw vraag er tussen. Wilt u liever iemand persoonlijk spreken? Natuurlijk kan dat! De medewerkers van Clientadvies staan u graag te woord via (088) 356 00 88 of clientadvies@lyvore.nl.

Onderwerpen

Algemeen

Lyvore is gevestigd in de regio Eemland. De plaatsen waar Lyvore haar locaties heeft zijn: Amersfoort, Soest, Soesterberg, Baarn en Lage Vuursche.

U kunt ons via e-mail of telefonisch bereiken:

  • Algemene vragen: (088) 356 00 00 of info@lyvore.nl.
  • Cliëntadvies: vragen over zorg of zorg aan huis, (088) 356 00 88 of clientadvies@lyvore.nl.
  • GRMN opnamebureau: vragen over revalidatie, (088) 513 17 17 of opname@grmn.nl.

Voor specifieke vragen en opmerkingen over de website kunt u mailen naar: redactiewebsite@lyvore.nl

U kunt ook gebruik maken van het contactformulier.

Nee, helaas regelt Lyvore dit niet. U of uw familie dient dit zelf te doen.

Vergoedingen

U komt in aanmerking voor een persoonsgebonden budget (pgb) als u een zorgindicatie heeft. U kunt deze aanvragen bij het CIZ. Hierin staat beschreven welke zorg u nodig heeft. Het CIZ stelt de zorgindicatie vast. De hoogte van de indicatie bepaalt vervolgens de hoogte van het pgb.

Heeft u langdurige zorg nodig? Dan heeft u een zorgindicatie nodig. Deze kunt u aanvragen bij het CIZ

Als u vragen heeft over een factuur die betrekking heeft op een dienst van Lyvore, dan kunt u contact opnemen met onze collega's van de financiële administratie.

Zij zijn bereikbaar op werkdagen tijdens kantooruren via telefoonnummer (033) 460 05 16 of financieleadministratie@lyvore.nl.

Heeft u een vraag over een factuur die gaat over de eigen bijdrage, dan kunnen wij u niet verder helpen. 
Het beste kunt u contact opnemen met het CAK.

Locaties

Wilt u bij ons komen wonen? Soms is er niet direct plaats voor u en wordt u tijdelijk op een wachtlijst geplaatst. De wachttijden verschillen per locatie.

We raden u aan om altijd eerst contact op te nemen met onze cliëntadviseurs via (088) 356 00 88 of clientadvies@lyvore.nl.

Hier vindt u een overzicht van de actuele wachttijden.

Lyvore heeft verschillende locaties in Amersfoort, Soest, Soesterberg, Lage Vuursche en Baarn. Op iedere locatie bieden we andere zorgdiensten aan. U kunt deze het beste bekijken op onze locatiepagina.

Bij Lyvore wonen

Nee, helaas kan dat niet. Dat heeft te maken dat we op elke locatie een bepaald “type” zorg bieden. Afhankelijk van uw indicatie krijgt u de plek die het beste bij u past toegewezen.

Nee, als u bij Lyvore komt wonen moet u zelf nog een aantal verzekeringen afsluiten.

Heeft u langdurige zorg nodig? Dan heeft u een zorgindicatie nodig. Deze kunt u aanvragen bij het CIZ

Zorg regelen

Als u met deze vraag worstelt, dan kunt u het beste contact opnemen met uw huisarts; vervolgens kan uw huisarts, indien wenselijk, u doorverwijzen naar een deskundige bij Lyvore.

Als u herstellende bent van een opname, kan het voorkomen dat u tijdelijk ondersteuning en zorg nodig heeft. In zo’n situatie kunt u contact opnemen met de wijkverpleegkundige van uw wijk.

Direct contact met de wijkverpleegkundige:

  • Amersfoort (06) 5159 5497
  • Baarn (06) 1048 5413
  • Soest (06) 1248 0653
  • Soesterberg (06) 5193 9583

Wilt u informatie op een tijdstip waarop de wijkverpleegkundige niet direct bereikbaar is? Dan kunt u het contactformulier invullen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om een passende afspraak te maken.

Lyvore stelt u graag in staat in een veilige en inspirerende omgeving te herstellen. Uiteraard onder deskundige begeleiding. Onze locaties voor geriatrische revalidatie zijn onderdeel van het Geriatrisch Revalidatiecentrum Midden Nederland (GRMN). 

Heeft u behoefte aan meer informatie?
Neem dan gerust contact op met het GRMN Opnamebureau via (088) 513 17 17 of opnamebureau@GRMN.nl. Het opnamebureau is bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur. Daarnaast kunt u hier aanvullende informatie vinden.

Soms kan een nieuwe dag een hele uitdaging zijn. Dit ervaart u bijvoorbeeld als uw moeder te maken krijgt met (beginnende) dementie of lichamelijke beperkingen. Bij de ontmoetingscentra van Lyvore dragen we op een inventieve en enthousiaste manier bij aan de invulling van uw dag.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

  • Het Ontmoetingscentrum Amersfoort, (033) 460 05 44
  • Het Ontmoetingscentrum Baarn, (06) 222 943 71
  • Het Ontmoetingscentrum Soest, (06) 300 019 53

Wanneer uw vader ouder wordt, is het in sommige gevallen niet langer mogelijk thuis te blijven wonen. Lyvore denkt mee over de wensen van uw vader en over de keuzes. Daar betrekken we ook mensen bij die belangrijk voor hen zijn; dat kan de partner zijn, en bijvoorbeeld ook u, vanuit uw rol als kind, maar eventueel ook buren en vrienden.

Neem contact op met onze cliëntadviseurs voor advies, zij denken graag met u mee (088) 356 00 88 of clientadvies@lyvore.nl.

Bij Lyvore kennen we als geen ander de weg op het gebied van ouderenzorg en dementie. Daarbij bieden we niet alleen zorg, begeleiding en behandeling. We geven de cliënt en de mensen om hen heen ook de informatie die nodig is om zo goed mogelijk om te gaan met de situaties en ontwikkelingen die zich voordoen.

Onze collega’s van cliëntadvies denken graag mee over de situatie van buurvrouw (088) 356 00 88 of clientadvies@lyvore.nl.

Een val of ander ongeluk in huis komt altijd onverwacht en op een slecht moment, middenin de nacht bijvoorbeeld. Wilt u informatie over personenalarmering van Lyvore  stuurt u dan een mail naar alarmering@lyvore.nl